Wir sind biocaria

Zwiększ zdolność myślenia i koncentracji dzięki sile 7 naturalnych składników 0
Zwiększ zdolność myślenia i koncentracji dzięki sile 7 naturalnych składników

Zwiększ zdolność myślenia i koncentracji dzięki sile 7 naturalnych składników

Te naturalne składniki odżywcze poprawią wydajność Twojego mózgu

W pracy mamy do czynienia z rosnącymi wymaganiami dotyczącymi naszej sprawności intelektualnej. W naszym zorientowanym na wyniki społeczeństwie musimy także być sprawni umysłowo w życiu codziennym i codziennie przetwarzać tysiące informacji.

Osłabienie zdolności koncentracji wywołuje stres, który jest jednym z najczęstszych wyzwalaczy problemów z koncentracją – zaczyna się błędne koło. Ale jak możesz sprostać rosnącym wymaganiom? Dzięki zbilansowanej diecie i ukierunkowanemu dodatkowi składników odżywczych, które poprawiają wydajność pracy mózgu.

Z dalszej części artykułu dowiesz się, które składniki odżywcze są ważne dla Twojego mózgu i jak możesz konkretnie zwiększyć swoją zdolność koncentracji.

Promuj zdolność koncentracji – jakie składniki odżywcze są ważne dla mózgu?

Wszystko, co myślisz, mówisz i robisz, pochodzi z twojego mózgu. Każdy ruch zaczyna się jako impuls elektryczny. Wszystkie uczucia powstają jako informacje biochemiczne w zwojach mózgu. Aby Twój mózg mógł pracować bez przeszkód, potrzebuje około 25% dziennego zapotrzebowania na kalorie.

Zasadniczo wszystkie rodzaje składników odżywczych są w jakiś sposób kluczowe dla funkcjonowania mózgu. Jednak Twoje „centrum dowodzenia” czerpie energię wyłącznie z glukozy. Węglowodany są jego głównym źródłem energii.

Podczas gdy białko służy jako budulec i materiał magazynujący, mózg wykorzystuje stałe kwasy, witaminy, minerały i pierwiastki śladowe jako substancje przekaźnikowe. Regulują one procesy biochemiczne i zapewniają sprawne przetwarzanie wszystkich informacji.

Zbilansowana dieta z wystarczającą ilością białka, wysokiej jakości kwasów tłuszczowych oraz dużą ilością świeżych owoców i warzyw może pomóc mózgowi sprostać jego codziennym wymaganiom. Ponadto istnieje kilka składników odżywczych, których możesz użyć, aby poprawić wydajność mózgu.

OMEGA3

Poprawa wydajności mózgu – jak mogę na nią wpłynąć?

Używając określonych produktów naturalnych, możesz nie tylko przyczynić się do normalnego funkcjonowania mózgu, ale także wyjść poza granice swoich możliwości umysłowych. W następnej sekcji dowiesz się, które składniki odżywcze Ci pomogą i jaki wpływ mają na Twój mózg:

  • glukoza
  • korzeń żeń-szeń
  • pestki winogron
  • liście miłorzębu
  • L-glutamina
  • kwasy tłuszczowe omega-3
  • witamina b12

Glukoza – paliwo dla Twojego mózgu

Dzienne zużycie energii w mózgu jest wysokie i zaspokaja je przede wszystkim glukoza. Świadome myślenie zużywa tylko 5% kalorii dostępnych dla mózgu każdego dnia. Reszta energii jest potrzebna do komunikacji wewnętrznej – wszystkich funkcji, które utrzymują Cię przy życiu – na przykład bicie serca i oddychanie.

Ponieważ mają one najwyższy priorytet, wydajność pamięci ucierpi w pierwszej kolejności, gdy pobór energii jest niski. Odpowiednie spożycie węglowodanów jest niezbędne, aby zwiększyć koncentrację. Często przyjmuje się, że glukoza jest najlepszym wyborem, ponieważ szybko dociera do mózgu. To nie jest tak, ponieważ Twój mózg może przetworzyć tylko określoną ilość węglowodanów w krótkim czasie. 

Lepiej nadają się do tego celu złożone węglowodany, które są stopniowo uwalniane do krwiobiegu i stale dostarczają mózgowi energię.

Można je znaleźć na przykład w warzywach lub produktach pełnoziarnistych. Dekstroza ze świeżych owoców jest dobrym suplementem dostarczającym mózgowi więcej energii dzięki krótkotrwałemu zastrzykowi węglowodanów.

Korzeń żeń-szenia jako regulator poziomu glukozy

korzeń żeń-szenia

Korzeń żeń-szenia pochodzi z koreańskich, chińskich oraz syberyjskich regionów górskich i leśnych, gdzie od tysięcy lat jest ceniony za wysoką zawartość fitochemikaliów – tzw. eleuterozydów.

Są to glikozydy, saponiny i lignany. Mogą one mieć pozytywny wpływ na układ odpornościowy i przeciwdziałać stresowi jako jednej z najczęstszych przyczyn zaburzeń koncentracji. Korzeń żeń-szenia jest szczególnie znany ze swojego pozytywnego wpływu na wydajność pamięci.

Zgodnie z ustaleniami naukowymi wynika to przede wszystkim z regulacji poziomu glukozy. Naukowcy odkryli, że żeń-szeń może przynieść znaczną poprawę wydajności poznawczej i zmniejszyć zmęczenie psychiczne. W połączeniu ze składnikami z liści miłorzębu efekt ten powinien być szczególnie silny.

Koncentracja

Liście miłorzębu poprawiają krążenie krwi w mózgu

Miłorząb

Mówi się, że liście drzewa miłorzębu, które występuje głównie w Chinach i jest jedną z najstarszych znanych roślin, mają niesamowitą moc. W Azji drzewo to symbolizuje siłę, energię i długie życie.

Miłorząb jest szczególnie znany ze swoich właściwości sprzyjających koncentracji, które wynikają z zawartych w nim drugorzędnych substancji roślinnych – glikozydów flawonowych i laktonów terpenowych. Mogą one poprawić przepływ krwi do mózgu i zapewnić zwiększoną podaż mikroelementów, glukozy i tlenu.

Badanie przeprowadzone przez University of Northumbria w Anglii wykazało, że lepszy przepływ krwi dostarcza również mitochondriom – elektrowniom komórek – więcej mikroelementów. To pozwala im wytwarzać więcej energii, co z kolei może zwiększyć wydajność mózgu.

Pestki winogron chronią mózg i komórki nerwowe

wyciąg z pestek winogron

Ekstrakt z pestek winogron znany jest z dużej zawartości oligomerycznych proantocyjanidyn (OPC). Są to wtórne substancje roślinne – polifenole – posiadające liczne właściwości prozdrowotne.

Powszechnie uważa się, że działają przeciwzapalnie, przeciwbólowo i przeciwutleniająco. Ze względu na swoje właściwości przeciwutleniające OPC zawarty w ekstrakcie z pestek winogron może zwiększyć Twoje zdolności intelektualne. Ponieważ wspierasz swoje ciało w ochronie mózgu i komórek nerwowych, pozwala to zagwarantować niezakłóconą transmisję bodźców i poprawić koncentrację.

L-glutamina zapewnia niezakłóconą transmisję bodźców

L-glutamina to aminokwas, który stanowi około 20% budulca białkowego zawartego w ludzkim osoczu krwi. Ponieważ bierze udział w dostarczaniu azotu i tworzeniu nukleotydów, puryn i aminocukrów, odgrywa ważną rolę w różnych reakcjach syntetycznych w organizmie.

Na przykład L-glutamina bierze udział w normalnym funkcjonowaniu wątroby i nerek lub w zaopatrzeniu w energię mięśni i narządów trawiennych. Składnik odżywczy jest ważny dla mózgu, ponieważ wspiera przekazywanie bodźców między poszczególnymi komórkami nerwowymi. W rezultacie L-glutamina zapewnia, że wszystkie informacje są przekazywane bez przeszkód, co może zwiększyć Twoją sprawność intelektualną.

Kwasy tłuszczowe omega-3 do szybkiej komunikacji między komórkami mózgowymi

Kwasy tłuszczowe omega-3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe występujące głównie w tłustych rybach. Twoje ciało nie jest w stanie ich wytworzyć samodzielnie, dlatego uważa się je za niezbędne. Oprócz ich roli w reakcjach zapalnych organizmu, są one ważną częścią mózgu. Mózg ludzki składa się głównie z tłuszczu.

Około 30% kwasu tłuszczowego omega-3, DHA, stanowi mniej więcej 30% tego kwasu. Kwasy tłuszczowe omega-3 zwiększają zdolność koncentracji, wpływając na elastyczność i przepuszczalność błon komórkowych mózgu. To sprawia, że są niezbędne do komunikacji między poszczególnymi komórkami mózgowymi.

Witamina B12 chroniąca mózg i zapobiegająca demencji

Witamina B12 jest jednym z niezbędnych mikroelementów i występuje prawie wyłącznie w żywności pochodzenia zwierzęcego, takiej jak mięso, jaja czy ser. Spełnia szereg ważnych zadań w organizmie człowieka.

Na przykład witamina B12 jest uważana za niezbędną do tworzenia czerwonych krwinek, a także do wzrostu, podziału i funkcjonowania komórek. Niedobór witaminy B12 może prowadzić do znacznego upośledzenia funkcji poznawczych. Zgodnie z odkryciami naukowymi niedostateczna podaż niezbędnej witaminy jest nawet uważana za czynnik ryzyka rozwoju demencji w perspektywie długoterminowej.

Witamina B12 ma zatem pośredni wpływ na funkcjonowanie mózgu. Przyjmowana na stałe w wystarczającej ilości może zapewnić, że mózg będzie funkcjonował bez przeszkód do późnej starości.

Koncentracja

Wniosek – co sprzyja zdolności koncentracji?

Podstawą normalnego funkcjonowania mózgu jest odpowiednia podaż glukozy. Ponieważ w sytuacji niewystarczającej ilości energii organizm ogranicza w pierwszej kolejności pracę mózgu, aby zachować funkcje życiowe.

Oprócz glukozy ważne dla funkcjonowania mózgu są białka i tłuszcze, a także witaminy i minerały. Służą jako budulec i jako neuroprzekaźniki zapewniają niezakłóconą komunikację wewnętrzną.

Zbilansowana dieta jest podstawą prawidłowego funkcjonowania mózgu. Dzięki określonym składnikom odżywczym, takim jak wtórne substancje roślinne z żeń-szenia i miłorzębu, aminokwas L-glutamina lub niezbędne kwasy tłuszczowe omega-3, możesz zwiększyć swoją zdolność koncentracji i poprawić wydajność mózgu.

 

Źródła naukowe:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25527036
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27568199
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ 12020739
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15982990
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11026748
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed / 12369732

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl